МІЖНАРОДНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПУБЛІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ДОСВІД НІМЕЧЧИНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31470/2786-6246-2023-3-41-48

Ключові слова:

публічна безпека, поліція, органи державного управління, державне управління у сфері публічної безпеки, громадський порядок, правопорядок, правопорушення

Анотація

У статті здійснено аналіз міжнародних аспектів формування та забезпечення публічної безпеки на підставі аналізу досвіду Німеччини. Зазначено, що забезпечення публічної безпеки є пріоритетним напрямом державної політики України та розглядається у контексті національної безпеки держави. В цілях підтримки задовільного стану захищеності суспільства від протиправних посягань в рамках публічної безпеки особливе місце займає діяльність із запобігання злочинам та адміністративних правопорушень, а також відповідний моніторинг зазначених негативних явищ. У країнах Європейського Союзу дефініція «громадська (публічна) безпека» («public security») не має чіткого законодавчого формулювання і, таким чином, її трактування залежить від історичних та інституційних особливостей. Це пов’язано із тим, що у демократичних суспільствах процес забезпечення громадської (публічної) безпеки визначається передусім як реалізація своїх безпосередніх функцій фаховими інститутами (поліцією, національною гвардією, жандармерією тощо), які обирають найоптимальніші механізми та інструменти для забезпечення громадської (публічної) безпеки з метою підтримання громадського порядку у кожному конкретному випадку.

У забезпеченні безпеки та порядку важливу роль відіграють органи внутрішніх справ. Дані органи взаємопов’язані з різними організаціями та органами держави, а також виконують роботу щодо запобігання порушенням громадського порядку та покарань за такі порушення. Для покарання та запобігання порушенням вони застосовують різноманітний арсенал примусових заходів і переконань, а також широкий спектр моральних та юридичних засобів.

На підставі аналізу досвіду Німеччини формування публічної безпеки можна зазначити наступне. По-перше, публічна безпека розглядається як основа забезпечення безпекової життєдіяльності суспільства. Про-друге, основними державними інституціями, які реалізують функції з забезпечення публічної безпеки є поліція. По-третє, основою якісної та ефективної діяльності поліції є професійність, чесність, довіра з боку суспільства. По-четверте, функції поліції не зводяться до лише забезпечення громадського порядку та розслідування кримінальних правопорушень, а й пов’язані з життєдіяльністю суспільства, допомогою населенню у критичних буденних справах.

Біографія автора

Бал МЮДЖАХІТ, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

доктор філософії у галузі «Публічного управління та адміністрування»

Посилання

Pronevych, O.S. (2011). Orhanizatsiino-pravovi zasady diialnosti politsii (militsii) Nimechchyny, Polshchi ta Ukrainy: porivnialno-pravovyi analiz [Organizational and legal principles of police (militia) activity in Germany, Poland and Ukraine: comparative legal analysis]. Kharkiv: NikaNova [in Ukrainian].

Dekanoidze, Khatiia & Khelashvili, Madlen (2018). Systemy osvity ta pidhotovky politsii v rehioni OBSIe [Police education and training systems in the OSCE region]. Kyiv. [in Ukrainian]

Fedchenko, O. (2008). Struktura politseiskykh orhaniv derzhav YeS ta pravove rehuliuvannia yikh diialnosti [Structure of police bodies of EU states and legal regulation of their activities]. Proceedings from Vseukr. nauk.-prakt. konf. «Aktualni problemy upravlinnia ta sluzhbovo-operatyvnoi diialnosti orhaniv vnutrishnikh sprav u suchasnyi period roz vytku derzhavnosti Ukrainy» – Аll-Ukrainian scientific and practical conference «Actual problems of management and service-operational activities of internal affairs bodies in the modern period of the development of Ukrainian statehood». (рр. 72–77). Kyiv: MP «Lesia» [in Ukrainian].

Shamraieva, V.M. (2020). Polityka bezpeky ta oborony YeS: evoliutsiia formuvannia [Security and defense policy of the EU: evolution of formation]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.N. Karazina. Seriia Pravo» – Bulletin of Kharkiv V.N. Karazin National University. «Law» series, 29, 369–377 [in Ukrainian].

Iarmaki, Kh.P. & Yarmaki V.Kh. Profesiina pidhotovka personalu politsii u Federatyvnii Respublitsi Nimechchyna [Professional training of police personnel in the Federal Republic of Germany]. Retrieved from chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/http://baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/download/266/7394/15366-1?inline=1 [in Ukrainian].

Dr. Barthel, Ch. & Heidemann, D. (2013). KFS 2.0 – ein Vorschlag zur zeitgemäβen Neuformulierung des Kooperativen Führungssystems. die Polizei, 1, 1–14 [in German].

Tiehlmann, G. & Weibler, Jü. (2014). Polizeiliche Führungslehre. Verlag Deutsche polizeiliteratur GmBH Buchvertrieb, Hilden [in German].

Wiedermann, U. (1998). «Ausbildunngsreform in Niedersachsen» in Ausbildung in der Polizei. Seminarschlussbericht. Polizeifuehrungsakademie (Hrsg.). Muenster [in German].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-02

Як цитувати

МЮДЖАХІТ, Б. . (2023). МІЖНАРОДНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПУБЛІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ДОСВІД НІМЕЧЧИНИ. Публічне управління: концепції, парадигма, розвиток, удосконалення, (3), 41–48. https://doi.org/10.31470/2786-6246-2023-3-41-48