ВПРОВАДЖЕННЯ ТА УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ЕЛЕКТРОННОГО ДОКУМЕНТООБІГУ В ПУБЛІЧНОМУ УПРАВЛІННІ

Автор(и)

  • Сергій Ващенко викладач кафедри публічного управління та адміністрування Університету Григорія Сковороди в Переяславі https://orcid.org/0000-0002-9966-3220
  • Ірина Гагаріна старший викладач кафедри соціальних комунікацій, документознавства та інформаційної діяльності, керівник відділу документообігу та діловодства Університету Григорія Сковороди в Переяславі https://orcid.org/0000-0001-9339-0228
  • Ярослав Ярощук викладач кафедри публічного управління та адміністрування Університету Григорія Сковороди в Переяславі https://orcid.org/0000-0002-6203-6194

DOI:

https://doi.org/10.31470/2786-6246-2024-10-18-25

Ключові слова:

електронний документообіг, електронний документ, електронне урядування, система електронного документообігу, публічне управління

Анотація

У даній статті розглядається можливість впровадження та удосконалення електронного документообігу в публічному управлінні. Комп’ютеризація та інформатизація суспільства має великий вплив на розвиток державних організацій. Впровадження електронного документообігу є одним з важливих інструментів ефективного управління в організації та одним із основних компонентів електронного урядування. Організація, функціонування та питання регулювання й правового забезпечення електронного документообігу в організаціях набуло важливого значення. Електронний документообіг виконує основні напрямки використання інформаційно-комунікаційних технологій у діяльності органів влади, що забезпечує впровадження системи електронного документообігу, як одного з визначальних процесів у розвитку публічного управління. Використання систем електронного документообігу розкриває нові можливості у соціальній взаємодії та дозволяє ефективно виконувати управлінські функції держави або організації. Впровадження систем електронного документообігу в Україні на даному етапі зіштовхується з певними проблемами, а саме: при впровадженні систем електронного документообігу в органах державної влади є брак фахівців, що володіють необхідними знаннями, навичками та вміннями; відсутність інформації про системи, які необхідно впровадити; відсутність досвіду впровадження таких систем. Також у сучасних органах влади документообіг ведеться в змішаній формі, а саме: в електронному та паперовому виглядах. Зрештою, впровадження електронного документообігу сприяє підняттю прозорості та ефективності діяльності організацій. Відомо, що на стогоднішній день Україна не досягла таких результатів в цій області, як інші країни. Тому для ефективного впровадження електронного документообігу в державних організаціях України необхідно перейняти досвід інших країн. У результаті було зроблено висновки, що нормативно-правова база України, яка забезпечує впровадження електронного документообігу в адміністративній сфері, потребує вдосконалення з використанням закордонного досвіду.

Посилання

Anisimova, O.M., Lukash, H.P., & Vyshynska, I.P. (2021). Mistse ta rol DSTU 4163:2020 «Unifikovana systema orhanizatsiino-rozporiadchoi dokumentatsii [Рlace and role of dstu 4163: 2020 «Unified system of organizational and management documentation. Requirements for documentation» in the system of the documents]. Vymohy do oformlennia dokumentiv» u systemi chynnykh dokumentiv iz spravochynstva. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia – Requirements for the execution of documents” in the system of existing documents on record keeping. Library science. Document science. Informatics, 4, 5-14 [in Ukrainian].

Bilyk, O. (2023). Suchasni pidkhody do vprovadzhennia elektronnoho dokumentoobihu u systemu derzhavnoho upravlinnia [Modern approaches to the implementation of electronic document management in the state administration system]. Naukovyi visnyk Vinnytskoi akademii bezperervnoi osvity. Seriia «Ekolohiia. Publichne upravlinnia ta administruvannia» – Scientific Bulletin of Vinnytsia Academy of Continuing Education. Series “Ecology. Public management and administration”, 4, 38-45. https://doi.org/10.32782/2786-5681-2023-4.06 [in Ukrainian].

Herasymiuk, L.S., & Tarasiuk, L.M. (2021). Vykorystannia suchasnykh ikt u publichnomu upravlinni: problemy ta perspektyvy [The use of modern ict in public governance: problems and prospects]. Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernadskoho. Seriia: Derzhavne upravlinnia – Scientific notes of Vernadsky TNU. Series: Public Administration, 32 (71)/4, 34-39. https://doi.org/10.32838/TNU-2663-6468/2021.4/06 [in Ukrainian].

Kapitanenko, N.P. (2024). Pravove zabezpechennia elektronnoho dokumentoobihu [Legal support for electronic document management]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Pravo – Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: Law, 3, 84, 130-138. https://doi.org/10.24144/2307-3322.2024.84.3.20 [in Ukrainian].

Kopniak, K.V., Pokynchereda, V.V. (2020) Elektronnyi dokumentoobih v publichnomu upravlinni: problemy vprovadzhennia, perevahy ta perspektyvy [Electronic document management in public administration: problems of implementation, advantages and prospects]. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok – Public administration: improvement and development, 10. DOI: 10.32702/2307-2156-2020.10.35 [in Ukrainian].

Nakaz Ukrainskoho naukovo-doslidnoho i navchalnoho tsentru problem standartyzatsii, sertyfikatsii ta yakosti №144 vid 01.07.2020 [Order of the Ukrainian Research and Training Centre for Standardisation, Certification and Quality № 144 of 01.07.2020]. zakon.rada.gov.ua. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0144774-20#Text [in Ukrainian].

Podvorniuk, O.O., & Polishchuk, N.V. (2021). Perspektyvy vprovadzhennia elektronnoho dokumentoobihu v publichnomu upravlinni. [Prospects for electronic document management implementation in public administration]. Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernadskoho. Seriia: Derzhavne upravlinnia – Scientific notes of Vernadsky TNU. Series: Public Administration, 32 (71), 5, 19-23. https://doi.org/10.32838/TNU-2663-6468/2021.5/04 [in Ukrainian].

Pro elektronni dokumenty ta elektronnyi dokumentoobih: Zakon Ukrainy vid 22 travnia 2003 roku № 851-IV [On electronic documents and electronic document management: Law of Ukraine from May 22, 2003 №851-IV]. zakon.rada.gov.ua. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/851-15#Text [in Ukrainian].

Siaska, O.V., Polishchuk, O.Iu., &Savchenko, O.R. (2024). Novi informatsiini tekhnolohii v publichnomu upravlinni: problemy ta perspektyvy. [New information technologies in public administration: problems and prospects]. Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernadskoho. Seriia: Publichne upravlinnia ta administruvannia – Scientific notes of Vernadsky TNU. Series: Public management and administration, 35 (74), 1. https://doi.org/10.32782/TNU-2663-6468/2024.1/27 [in Ukrainian].

Shymchenko, L. (2021). Elektronnyi dokumentoobih yak innovatsiinyi mekhanizm orhanizatsii publichnoho administruvannia v umovakh udoskonalennia detsentralizatsiinykh protsesiv [Electronic document flow as an innovative mechanism of organization of public administration towards improvement of decentralization processes]. Sotsium. Dokument. Komunikatsiia – Society. Document. Communication, 1(12), 294-311. https://doi.org/10.31470/2518-7600-2021-12-294-311 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Ващенко, С., Гагаріна, І., & Ярощук, Я. (2024). ВПРОВАДЖЕННЯ ТА УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ЕЛЕКТРОННОГО ДОКУМЕНТООБІГУ В ПУБЛІЧНОМУ УПРАВЛІННІ. Публічне управління: концепції, парадигма, розвиток, удосконалення, (10), 18–25. https://doi.org/10.31470/2786-6246-2024-10-18-25