ЕФЕКТИВНІСТЬ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ РОЗВИТКУ ВИДАВНИЧО-ПОЛІГРАФІЧНОЇ СПРАВИ: АНАЛІЗ ІНСТРУМЕНТІВ ТА ПІДХОДІВ
DOI:
https://doi.org/10.31470/2786-6246-2024-8-66-74Ключові слова:
державне регулювання, законодавство, книговидавнича справа, соціальноекономічний розвиток, науково-технічний прогрес, інноваційні проєкти, Є-підтримкаАнотація
Стаття присвячена дослідженню впливу державного регулювання на розвиток видавничо-поліграфічної галузі. Розглянуто актуальні проблеми та виклики, з якими стикаються видавництва та поліграфічні підприємства, а також розглядаються інструменти та підходи державного втручання, спрямовані на підтримку та розвиток цієї галузі. У статті розглядаються такі аспекти, як вплив законодавчого регулювання на видавничо-поліграфічну справу, механізми фінансової підтримки для видавництв та поліграфічних підприємств, а також роль державних програм у стимулюванні розвитку галузі. Проаналізовано праці відомих вчених щодо проблеми державного управління видавничо-поліграфічною галуззю. Проаналізовано ефективність різних інструментів державного регулювання, визначаючи їхні плюси та мінуси. Досліджено успішні та неуспішні підходи до підтримки видавничо-поліграфічної справи, а також проаналізовано можливості для покращення існуючих програм та стратегій. Додатково, у статті звертається увага на важливість розвитку інноваційних підходів у видавничо-поліграфічній галузі та їхній вплив на конкурентоспроможність і розвиток галузі в цілому. Розглянуто нові технології та методи у видавничому процесі, а також можливості їхнього впровадження за допомогою державної підтримки та стимулювання. Розроблено математичну модель, яка дозволяє узагальнити обґрунтування рішень щодо управління видавничо-поліграфічною галуззю, враховуючи різноманітні параметри та обмеження. Приведено рекомендації щодо оптимальних інструментів та підходів державного регулювання, спрямованих на підтримку та розвиток видавничо-поліграфічної галузі. Надано конкретні пропозиції щодо поліпшення існуючих програм та стратегій, а також обґрунтовано необхідність подальшого дослідження та розвитку нових інноваційних підходів для стимулювання розвитку цієї важливої галузі.
Посилання
Kachmar S.Y. (2024). Rozvytok vydavnycho-polihrafichnoi diialnosti v umovakh viiny [Development of publishing and printing activities in the conditions of war]. Visimdesiat druhi ekonomiko-pravovi dyskusii. Seriia: Sotsialni ta humanitarni nauky – Eighty-second economic and legal discussions. Series: Social and humanitarian sciences /29-30.01.2024 : materialy Mizhnar. konf., m. Ternopil-Opole, 29-30 sichnia 2024 r. Ternopil, (рр. 176–177) [in Ukrainian].
Melnykov, O.V. (2013). Formalizatsiia predmetnoi oblasti upravlinnia vydavnycho-polihrafichnoiu haluzziu [Formalization of the subject area of management of the publishing and printing industry]. Tekhnolohiia i tekhnika drukarstva – Printing technology and technique, 2(40), 99–108 [in Ukrainian].
Pro derzhavnu pidtrymku knyhovydavnychoi spravy v Ukraini: Zakon Ukrainy vid 06.03.2003 r. № 601-IV [On state support of book publishing in Ukraine: Law of Ukraine from Martch 06 2003, № 601-IV]: stanom na 31 berez. 2023 r. zakon.rada.gov.ua. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/601-15#Text [in Ukrainian].
Melnykov O.V. & in. (2013). Pro zakony rozvytku ta funktsionuvannia vydavnycho-polihrafichnoi haluzi [About the laws of development and functioning of the publishing and printing industry]. Tekhnolohiia i tekhnika drukarstva - Printing technology and technique, 4(42), 117–125. https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(42).2013.30846 [in Ukrainian].
Svintsytska, O.M. (2006). Upravlinnia investytsiinym protsesom u vydavnycho-polihrafichnii haluzi [Management of the investment process in the publishing and printing industry. Actual problems of the economy. Management of the investment process in the publishing and printing industry].Aktualni problemy ekonomiky – Actual problems of the economy, 11, 49–53[in Ukrainian].
Alekseieva K.(2023). State Business Support Programs in Wartime Conditions. Economic Affairs, 68. https://doi.org/10.46852/0424-2513.1s.2023.26 [in English].
Drok, P. (2019). Formation and development of publishing and polygraphic business in Ukraine. University Economic Bulletin, (43), 67–72. https://doi.org/10.31470/2306-546x-2019-43-67-72 [in English].
Galtsova, O., & Dmytrychenko, M. (2021). Analysis of the current state of activity of the publishing industry of ukraine. Pryazovskyi Economic Herald, (3(26)). https://doi.org/10.32840/2522-4263/2021-3-29 [in English].
Korinko, M., & Zhelikhovskyi, G. (2020). The Problems and Challenges of Modern Publishing and Printing Industry of Ukraine. Information Sciences, 89, 8–16. https://doi.org/10.15388/im.2020.89.36 [in English].
Kotlyarevskyy, Y.V. (2015). Development Directions of Innovative Processes in Publishing and Printing Industry. Science and innovation, 11(2), 5–19. https://doi.org/10.15407/scin11.02.005 [in English].
Safonov, Y.M., & Mykhailovska, Y.M. (2019). An analysis of the current state of the publishing and printing industry in Ukraine. Efektyvna ekonomika, (6). https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.6.10 [in English].
Timashov & Lub. (2020). Regulation of state publishing. Problems of Innovation and Investment Development, (23), 136–147. https://doi.org/10.33813/2224-1213.23.2020.14 [in English].
Vorzhakova, Y., & Amelkyna, A. (2019). Modern state and prospects of development of the publishing and printing industry of Ukraine. Ekonomika ta derzhava, (12), 104. https://doi.org/10.32702/2306-6806.2019.12.104 [in English].