ПРОГРАМА ПІДГОТОВКИ МОЛОДОГО ПОКОЛІННЯ У СУЧАСНИХ ГЕОПОЛІТИЧНИХ РЕАЛІЯХ ТА МІЛІТАРИЗАЦІЙНИХ ПРОЦЕСАХ ПОБУДОВИ НОВОГО УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА. ПОЧАТКОВА, СЕРЕДНЯ, ВИЩА ШКОЛИ. ЗАКЛАДЕННЯ ЗНАНЬ БАЗОВИХ ОСНОВ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ

Автор(и)

  • Андрій Акімов доктор філософії, викладач кафедри бізнес-адміністрування і менеджменту зовнішньоекономічної діяльності Запорізького національного університету

DOI:

https://doi.org/10.31470/2786-6246-2024-7-6-13

Ключові слова:

молоде покоління, освітня система, навчальна програма, національна безпека, державне управління, заклад освіти

Анотація

В умовах відсічі збройної агресії зі сторони рф проти України постало питання щодо ефективності здійснення навчального процесу в усіх ланках освітньої системи. Формування, реалізація та вдосконалення моделі підготовки молодого покоління у сучасних геополітичних реаліях та мілітаризаційних процесах побудови нового українського суспільства є головним завданням державного управління у сфері освіти. Одним із ключових завдань державного управління у питанні підготовки молодого покоління за мілітаризаційним вектором діяльності України залишається створення належних умов для можливості ефективного впливу на всіх суб’єктів освітнього процесу. У статті досліджено сучасний стан освітньої системи в аспекті підготовки молодого покоління щодо забезпечення національних інтересів держави. Головним недоліком у побудові та впровадженні нової програми підготовки молодого покоління у сучасних геополітичних реаліях є відсутність єдиного підходу публічної адміністрації щодо управління нею. У статті проаналізовано сучасний стан законодавства, що регулює освітню систему на шляху трансформації та адаптації до сучасного вектору розвитку державного управління. Регулювання та вдосконалення здійснення навчальних заходів у початковій та середній школах є недооціненим аспектом реалізації ефективної державної політики у сфері освіти зі сторони публічної адміністрації в межах закладання основ базових знань національної безпеки. У статті досліджено основні недоліки діяльності освітньої системи під час адаптації її до геополітичних реалій навколо України. У контексті реалізації політки мілітаризації виникає ризик порушення зі сторони публічної адміністрації передбаченого каталогу прав, свобод та законних інтересів громадян. Активна участь молодого покоління у системі забезпечення національних інтересів держави має багатопланове й висхідне значення. Саме молоде покоління виступає запобіжником порушення базових цінностей зі сторони держави задля забезпечення потреб та інтересів суспільства. У статті досліджено роль молодого покоління під час реалізації визначеної політики держави.

Посилання

Aliieva, P. (2016). Analiz sutnosti poniattia «derzhavna osvitnia polityka [Analysis of the essence of the concept "state educational policy]. Visnyk Natsionalnoho universytetu tsyvilnoho zakhystu Ukrainy Derzhavne upravlinnia – Bulletin of the National University of Civil Defense of Ukraine Public administration, 1, 1–6 [in Ukranian].

Hilko, O. (2019). Osnovni poniattia i katehorii strukturno-funktsionalnoi pidhotovky upravlinskoho personal [Basic concepts and categories of structural and functional training of management personnel]. Rynkova ekonomika: suchasna teoriia i praktyka upravlinnia – Market economy: modern management theory and practice, 18, 169–183 [in Ukranian].

Dehtiarova, I. (2015). Derzhavne upravlinnia vyshchoiu osvitoiu Slovachchyny: reformy u konteksti yevropeiskoi intehratsii [State management of higher education in Slovakia: reforms in the context of European integration]. Aspekty publichnoho upravlinnia – Aspects of public administration, 7-8, 20–30 [in Ukranian].

Ivanova, S. (2013). Vyshcha osvita Ukrainy yak ob’iekt vplyvu hlobalnykh osvitnikh protsesiv [Higher education of Ukraine as an object of influence of global educational processes]. Imidzh suchasnoho pedahoha – The image of a modern teacher, 6, 9–11 [in Ukranian].

Soloviov, S., Bukhtatyi, O., & Nesterniak, Yu. (2015). Informatsiina skladova derzhavnoi polityky ta upravlinnia [Information component of state policy and management]. Kyiv: K.I.S. [in Ukranian].

Totska, O. (2020). Orhanizatsiini innovatsii naukovoi komponenty sfery vyshchoi osvity Ukrainy [Organizational innovations of the scientific component of the sphere of higher education of Ukraine]. Teoriia ta praktyka menedzhmentu –Theory and practice of management: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference (pp. 376–377). Zaporizhzhia: Osvita [in Ukranian].

Totska, O. (2020). Osoblyvosti upravlinnia rozvytkom vyshchoi osvity v krainakh Yevropeiskoho osvitnoho prostoru [The ability to manage the development of higher education in the countries of the European Educational Area]. Sotsialno-kompetentne upravlinnia korporatsiiamy v umovakh povedinkovoi ekonomiky – Socially competent management of corporations in the conditions of behavioral economics: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference (pp. 134–138). Lutsk: Derzhavne upravlinnya [in Ukranian].

Khokhlenko, O. (2018). Kontseptualni zasady rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini [Conceptual foundations of the development of higher education in Ukraine]. Dictum factum – Dictum factum, 1, 80–82 [in Ukranian].

Chernysh, O. (2018). Kontseptualni zasady stratehichnoho upravlinnia zakladamy vyshchoi osvity [Conceptual principles of strategic management of institutions of higher education]. Ekonomichnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii – Economic Bulletin of the Zaporizhzhya State Engineering Academy, 3, 107–108 [in Ukranian].

Chuikova, O. (2016). Vyshcha osvita yak metod likuvannia: vaskuliaryzatsiia,proliferatsiia neironiv ta kohnityvni praktyky [Higher education as a treatment modality: vascularization, neuronal proliferation, and cognitive practices]. Hileia: naukovyi visnyk – Gilea: Scientific Bulletin, 107, 328–332 [in Ukranian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-29

Як цитувати

Акімов, А. (2024). ПРОГРАМА ПІДГОТОВКИ МОЛОДОГО ПОКОЛІННЯ У СУЧАСНИХ ГЕОПОЛІТИЧНИХ РЕАЛІЯХ ТА МІЛІТАРИЗАЦІЙНИХ ПРОЦЕСАХ ПОБУДОВИ НОВОГО УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА. ПОЧАТКОВА, СЕРЕДНЯ, ВИЩА ШКОЛИ. ЗАКЛАДЕННЯ ЗНАНЬ БАЗОВИХ ОСНОВ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ. Публічне управління: концепції, парадигма, розвиток, удосконалення, (7), 6–13. https://doi.org/10.31470/2786-6246-2024-7-6-13