РОЗВИТОК МІЖСЕКТОРНОЇ СПІВПРАЦІ В ІНІЦІАТИВНИХ ПРОЄКТАХ
DOI:
https://doi.org/10.31470/2786-6246-2025-11-153-160Ключові слова:
міжсекторна співпраця, публічне управління, проєктний підхід, ініціативні проєкти, держава, ефективністьАнотація
Стаття присвячена дослідженню розвитку міжсекторної співпраці в ініціативних проєктах, яка є важливою умовою для успішного вирішення актуальних соціальних, економічних та екологічних проблем. Міжсекторна співпраця включає взаємодію між різними секторами суспільства, зокрема державними органами, приватним бізнесом, громадськими організаціями та академічними установами. Ефективна інтеграція ресурсів, знань та інтересів різних учасників є важливим фактором для досягнення сталих і значущих результатів у реалізації ініціативних проєктів. Основною проблемою, яку висвітлює стаття, є низький рівень ефективності багатьох ініціативних проєктів, що реалізуються без належної міжсекторної взаємодії. Відсутність чітких механізмів координації, різні підходи до управління та суперечливі інтереси учасників часто призводять до неефективного використання ресурсів і зниження результативності проєктів. Проблеми, пов’язані з відсутністю прозорих механізмів співпраці, а також недостатньою комунікацією між учасниками, можуть гальмувати реалізацію навіть найобіцяніших ініціатив. У статті розглядаються ключові фактори, що сприяють розвитку міжсекторної співпраці, зокрема необхідність створення інституційних і правових механізмів для координації дій, розробка стратегії взаємодії між секторами та формування загальних цілей. Автори акцентують увагу на важливості налагодження ефективної комунікації між державними органами, бізнесом і громадськими організаціями для забезпечення стійкості та ефективності ініціативних проєктів. Також розглядається роль інновацій і нових технологій, які можуть стати важливим інструментом для адаптації проєктів до швидко змінюваного середовища.
Загалом, стаття має на меті окреслити основні проблеми і можливості для розвитку міжсекторної співпраці в ініціативних проєктах, а також запропонувати практичні рекомендації для створення ефективних механізмів, які сприятимуть успішному впровадженню таких проєктів на різних рівнях. Висвітлені в статті аспекти є важливими для розвитку сучасних стратегій управління та забезпечення сталого розвитку через співпрацю між різними секторами суспільства.
Посилання
Besner, C., Hobbs, B. (2012) An empirical identification of project management toolsets and a comparison among project types. Project Management Journal, vol. 43(5), pp. 24–46. DOI: https://doi.org/10.1002/pmj.21292 [in English].
Dvir, D., Sadeh, A., & Malach-Pines, A. (2006) Projects and project managers: The relationship between project managers’ personality, project types, and project success. Project Management Journal, vol. 37(5), pp. 36–48. DOI: https://doi.org/10.1177/875697280603700505 [in English].
Kerzner, H. (2017) Project management: a systems approach to planning, scheduling, and controlling. John Wiley & Sons [in English].
King, C. (2022) How To Manage Marketing Projects Effectively? Ranktracker. Available at: https://www.ranktracker.com/ blog/how-to-manage-marketing-projects-effectively/ [in English].
Müller, R., & Turner, R. (2007) The influence of project managers on project success criteria and project success by type of project. European management journal, vol. 25(4), pp. 298–309. DOI: https://doi.org/10.1016/j.emj.2007.06.003 [in English].
Project Management Institute. Available at: https://www.pmi.org/ [in English].
Shenhar, A.J. (2001) One size does not fit all projects: Exploring classical contingency domains. Management science, vol. 47(3), pp. 394–414. DOI: https://doi.org/10.1287/mnsc.47.3.394.9772 [in English].
Shenhar, A.J., Dvir, D. (1996) Toward a typological theory of project management. Research policy, vol. 25(4), pp. 607–632. DOI: https://doi.org/10.1016/0048-7333(95)00877-2 [in English].
Turner, J. Rodney (1999) The Handbook of Project-Based Management. Improving the Process for Achieving Strategic Objectives. McGraw-Hill Companies, London [in English].
What Is Marketing Project Management? Definitions, Phases, Steps, & How To Organize Your Projects (2022) СоSchedule. Available at: https://coschedule.com/marketing/marketing-management/marketing-project-management [in English].
Wheelwright, S.C., & Clark, K.B. (1992) Creating project plans to focus product development. Harvard Business School Pub, pp. 70–82 [in English].
Wysocki, R.K. (2011) Effective project management: traditional, agile, extreme. John Wiley & Sons[in English].
Shevchenko, N.V., Davydenko, M.V. (2017) Osoblyvosti realizatsii marketynhovykh proiektiv u systemi proiektnoho menedzhmentu [Features of marketing project implementation in the project management system]. Zbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, vol. 47, pp. 41–47 [in Ukrainian].
Holitsyn, A.M. (2019) Upravlinnia marketynhovymy proiektamy yak stratehichna neobkhidnist rozvytku suchasnoho biznesu. [Marketing project management as a strategic necessity for modern business development]. Instytutsializatsiia yak faktor zabezpechennia rozvytku systemy investytsiino-innovatsiinoi bezpeky Ukrainy: kolektyvna monohrafiia [Institutionalization as a Factor in Ensuring the Development of the Investment and Innovation Security System of Ukraine: a collective monograph]. Zaporizhzhia: Vydavnychyi dim «Helvetyka», рр. 365–381[in Ukrainian].