ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТИ В УМОВАХ ВІЙНИ: РЕКОМЕНДАЦІЇ МІЖНАРОДНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ТА УПРАВЛІНСЬКИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Валентина Губенко викладач кафедри публічного управління та адміністрування Університету Григорія Сковороди в Переяславі https://orcid.org/0000-0003-4099-6933

DOI:

https://doi.org/10.31470/2786-6246-2024-7-22-33

Ключові слова:

збройні конфлікти, міжнародні організації, неурядові організації, освіта в умовах війни, освітній процес, безперервність освіти

Анотація

У статті проаналізовано проблеми освіти в умовах збройних конфліктів, зокрема управлінський аспект, організацію навчання та розробку заходів для захисту освіти під час надзвичайних ситуацій та військових дій. Основна мета дослідження розгляд рекомендацій міжнародних і неурядових організацій забезпечення навчального процесу під час військових конфліктів. У статті аналізуються причини нападів на освіту та прямі і довгострокові негативні наслідки для системи освіти, які визначаються цими організаціями. Констатується, що для забезпечення продовження навчального процесу під час військових дій існують різноманітні формати, які освітяни можуть розглядати в залежності від конкретної ситуації. Забезпечення навчання в інший спосіб передбачає створення можливостей для доступу учнів до навчання, незважаючи на переривання звичайного навчального процесу. Альтернативні методи можуть включати зміну місць навчання, неформальні програми, інтенсифікацію навчання, створення тимчасових місць для навчання чи домашні школи, а також можливе використання дистанційних методів навчання.

Необхідність забезпечення неперервності освіти є важливим аспектом для стримування подальшого насильства та запобігання загостренню кризи. Також важливо уникати використання шкіл у військових цілях, гарантуючи їхню безпеку для навчання. З метою досягнення цієї мети освітяни повинні розглядати різні шляхи, які можуть бути використані в конкретних обставинах. Деякі з цих шляхів можуть бути включені до заздалегідь розроблених планів дій у надзвичайних ситуаціях або шкільних планів безпеки.

Забезпечення неперервності освітнього процесу передбачає здійснення навчання іншими методами, що дозволяють учням зберігати доступ до освіти навіть під час перерв у звичайній системі навчання. Методи альтернативного навчання можуть включати, але не обмежуються змінами місць навчання, неформальними навчальними програмами, прискореними заняттями, тимчасовими місцями для навчання та дистанційними методами.

Дослідження, представлене у цій статті, не охоплює всі аспекти та виклики, що виникають у сфері освіти під час війни. Майбутні дослідження повинні вивчати питання неперервності освіти на всіх рівнях умов війни, включаючи розробку та впровадження спеціальних навчальних курсів для управлінців, вчителів, педагогічних працівників та науковців, спрямованих на забезпечення неперервності навчання в умовах війни. Також актуальною є проблема надання допомоги жертвам військових конфліктів, зокрема дітям, розвиток психолого-педагогічних практик, психосоціальної підтримки та методів, спрямованих на допомогу учням.

Біографія автора

Валентина Губенко, викладач кафедри публічного управління та адміністрування Університету Григорія Сковороди в Переяславі



Посилання

(2022). Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. Osvita pid zahrozoiu [Ministry of Education and Science of Ukraine. Education is under threat]. Retrieved from https://saveschools.in.ua/ [in Ukrainian].

(2022). Ofis Henprokurora Ukrainy. Yuvenalni prokurory: 226 ditei zahynuly v Ukraini cherez zbroinu ahresiiu RF [Office of the Prosecutor General of Ukraine. Juvenile prosecutors: 226 children died in Ukraine due to the armed aggression of the Russian Federation]. Retrieved from https://www.gp.gov.ua/ [in Ukrainian].

Akbulut-Yuksel, M. (2014). Children of war: The long-run effects of large-scale physical destruction and warfare on children. Journal of Human Resources, 49(3), 634–662 [in English].

Akresh, R. and De Walque, D. (2008). Armed conflict and schooling: Evidence from the 1994 Rwandan genocide. The World Bank [in English].

Akresh, R. et al. (2016). Climate change, conflict, and children. Technical report, Households in Conflict Network Working Paper [in English].

Alfano, M. and Görlach, J.-S. (2019). Terrorism, education, and the role of perceptions: Evidence from al-Shabaab attacks in Kenya. Technical report, Households in Conflict Network Working Paper [in English].

Annan, J., Blattman, C., Mazurana, D., and Carlson, K. (2011). Civil war, reintegration, and gender in Northern Uganda. Journal of Conflict Resolution, 55(6), 877–908 [in English].

Blattman, C. and Annan, J. (2010). The consequences of child soldiering. The Review of Rconomics and Statistics, 92(4), 882–898 [in English].

Cano, A. F. and Cervantes-Duarte, L. (2016). Impact of Armed Conflicts on Education and Educational Agents: A Multivocal Review. Revista Electrónica Educare, 20(3), 1–24. https://doi.org/10.15359/ree.20-3.12 [in English].

Cerna, L. (2019). Refugee education: Integration models and practices in OECD countries. OECD Education Working Papers. https://doi.org/10.1787/a3251a00-en [in English].

Chamarbagwala, R. and Mor´an, H. E. (2011). The human capital consequences of civil war: Evidence from Guatemala. Journal of Development Economics, 94(1), 41–61 [in English].

GCPEA (2015). Shcho Ministerstva mozhut zrobyty dlia zakhystu navchalnykh zakladiv vid napadiv ta vykorystannia u viiskovykh tsiliakh. Kompleks dii [What ministries can do to protect educational institutions from attacks and military use. A set of actions.]. protectingeducation.org. Retrieved from http://protectingeducation.org/wp-content/uploads/what_ministries_can_do_ukr.pdf [in Ukrainian].

GCPEA (2016). Shcho mozhut zrobyty shkoly, shchob zakhystyty sebe vid napadiv ta vid vykorystannia u viiskykh tsiliakh. Praktychnyi posibnyk [What schools can do to protect themselves from attack and military use. A practical guide]. protectingeducation.org. Retrieved from http://protectingeducation.org/wp-content/uploads/what_schools_ukr.pdf [in Ukrainian].

GCPEA (2022). Statement by GCPEA Executive Director, Diya Nijhowne, on Attacks on Education in Ukraine. Retrieved from https://protectingeducation.org/news/statement-by-gcpea-executive-director-diya-nijhowne-on-attacks-on-education-in-ukraine/ [in English].

Gerardino, M. P. (2014). The effect of violence on the educational gender gap. Unpublished manuscript [in English].

GTZ (2004). Education and conflict: The role of education in the creation, prevention and resolution of societal crises – Consequences for development cooperation. Retrieved from https://reliefweb.int/report/world/education-and-conflict-role-education-creation-prevention-and-resolution-societal [in English].

Kapor-Stanulovic, N. (1999). Encounter with suffering. American Psychologist, 54(11), 1020–1027. http://dx.doi.org/10.1037/h0088215 [in English].

Kesternich, I., Siflinger, B., Smith, J. P., and Winter, J. K. (2014). The effects of World War II on economic and health outcomes across Europe. Review of Economics and Statistics, 96(1), 103–118 [in English].

Leon, G. (2012). Civil conflict and human capital accumulation the long-term effects of political violence in Per´u. Journal of Human Resources, 47(4), 991–1022 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-29

Як цитувати

Губенко, В. (2024). ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТИ В УМОВАХ ВІЙНИ: РЕКОМЕНДАЦІЇ МІЖНАРОДНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ТА УПРАВЛІНСЬКИЙ АСПЕКТ. Публічне управління: концепції, парадигма, розвиток, удосконалення, (7), 22–33. https://doi.org/10.31470/2786-6246-2024-7-22-33